کتابخانه عمومی شهید جاویدی فسا

کودکان ،خردسالان ، بازنشستگان ، ایثارگران، بسیج فعال ، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد می توانند به صورت رایگان از خدمات کتابخانه عمومی شهید جاویدی استفاده کنند .

کتابخانه عمومی شهید جاویدی فسا

کودکان ،خردسالان ، بازنشستگان ، ایثارگران، بسیج فعال ، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد می توانند به صورت رایگان از خدمات کتابخانه عمومی شهید جاویدی استفاده کنند .



کتابهای معرفی شده در سومین نشست کتابخوان

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۲ ب.ظ

*شماره نشست: 438             *شهرستان:  فسا             *کتابخانه:  شهید جاویدی             *ماه برگزاری: تیر ماه 95

*کتاب: پینگ: قورباغه ای در جستجوی برکه ای نو         *نویسنده: استوارت ایوری گلد                            *معرفی‌کننده :زهره بردبار(کتابدار کتابخانه) *ناشر:راشین   *سال نشر:1393 *موضوع: تحول (روانشناسی)

متن معرفی:                                                بسم الله الرحمن الرحیم 

کتاب پینگ حاوی نکته های آموزنده ی خیلی زیادی بصورت داستان واقعی می باشد. قصه ی این کتاب که حکایت یک مسافر است، فقط داستان زندگی قورباغه ای نیست که برای زنده ماندن خانه و کاشانه خودش را ترک می کند، بلکه هدفش بیدار کردن راه درون و نشان دادن هدف حقیقی سفر زندگی است.این قصه با تعریف کارهای شجاعانه و درس های روشنگرانه قورباغه ای به نام پینگ ما انسان ها را به استفاده ی بهتر از فرصت های زندگی دعوت می کند. این کتاب داستان زندگی قورباغه را در هفت فصل با موضوع: پرش اطمینان، چشم های آگاه، تمرکز آغازین، آزمون، جستجوی ژرف، لحظه ی موعود، جریان 

ستی به نگارش درآمده است.

 *شماره نشست: 438           *شهرستان:  فسا             *کتابخانه:  شهید جاویدی             *ماه برگزاری: تیر ماه 95

*کتاب: سروهای سرخ پوش(شهدای سرفراز روستای خورنگان) *نویسنده: منصور قاسمیان نسب *معرفی‌کننده: منصور قاسمیان نسب      *ناشر:نوید شیراز     * سال نشر:1394 *موضوع: تاریخ و جغرافیا

                                             بسم الله الرحمن الرحیم  

متن معرفی:   

کتاب سروهای سرخ پوش زندگی نامه و بخشی از فعالیت ها و رشادت ها و وصایای پنجاه و سه شهید والامقام روستای خورنگان، همراه با سرودن یک رباعی در وصف هر شهید توسط شاعر توانمند شهرستان فسا، آقای قباد زارع می باشد. در این کتاب وصایای شهدای عزیز همراه با زندگی نامه ی آنان در قالب ادبی به منظور پاسداشت ارزش های نظام و شهدا که از همه هستی خود گذاشتند نوشته شده است.

 

 

*شماره نشست: 438          *شهرستان:  فسا             *کتابخانه:  شهید جاویدی             *ماه برگزاری:تیر ماه 95

*کتاب: شاهرخ حر انقلاب اسلامی   *نویسنده: گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی  *معرفی‌کننده: محمدرضا شمشادی        *ناشر:امینان        * سال نشر:1394        *موضوع: تاریخ( جنگ ایران و عراق)

متن معرفی:                                                بسم الله الرحمن الرحیم  

 

در این کتاب خاطرات و زندگی نامه ی شهید شاهرخ فرزند صدرالدین متولد سال 1328 در تهران با شهرت ضرغام که در سال 1359در جبهه آبادان در جنگ با مزدوران بعثی عراق به شهادت می رسد، به نگارش در می آید. شهید ضرغام در شرایطی که یکی از گروه های چریکی را در جنگ های پارتی زانی به عهده داشت شهید شد.او از گردان بسیج کمیته ی منطقه یازده(سیاه جامگان) به جبهه اعزام شده بود. او همچنین گفت: شهید ضرغام پس از کشته شدن تعداد زیادی از صدامیان کافر، ناجوانمردانه هدف گلوله توپ دور زن رژیم خون ریز بعث عراق قرار گرفت و به افتخار شهادت نائل آمد.

 

 

*شماره نشست: 438            *شهرستان:  فسا             *کتابخانه:  شهید جاویدی             *ماه برگزاری: تیر ماه 95

*کتاب: دختران، پندها و هشدارها         * نویسنده: محمود اکبری    * معرفی‌کننده: زهرا زراعتکار

*ناشر:گلستان ادب        * سال نشر:1392          *موضوع: دختران-مسائل اجتماعی و اخلاقی (ادیان)

متن معرفی:                                                بسم الله الرحمن الرحیم  

 

در این کتاب، مجموعه ای از هشدارها، پندها و درس های اخلاقی و نکته های تربیتی اسلام که تناسب بیش تری با نیازهای روحی و اجتماعی دختران جوان دارد، پرداخته شده.

مباحث این کتاب در سه بخش و بیش از صد موضوع: بخش نخست درس ها و بخش دوم پندها و فصل بخش دانستنی ها می باشد.

در بخش نخست به موضوعات چشم و نگاه، حیا، عفاف، رازداری، پرحرفی، سکوت، روابط دختر و پسر و حجاب و ... و در بخش دوم به موضوعات برنامه ی امام صادق(ع)، هنر خوب زندگی کردن، عنصر وقت، قناعت و ازدواج و فضاهای پاک و ناپاک و در بخش سوم به موضوعات شنوایی زنان، حافظه، عمر زنان، وفاداری و فلسفه مهریه و ... پرداخته شده است.

*شماره نشست: 438              *شهرستان:  فسا             *کتابخانه:  شهید جاویدی             *ماه برگزاری:تیر ماه 95

*کتاب:هزار نکته باریکتر از مو جلد 4    *نویسنده: دیوید فلدمن         *مترجم:حسین ابراهیمی (الوند)              *معرفی‌کننده: پریا لقمانی   *ناشر:پیدایش * سال نشر:1382   *موضوع: پرسش ها و پاسخ ها(کلیات)

متن معرفی:                                                بسم الله الرحمن الرحیم  

 

این کتاب جلد 4مجموعه ی دانستنی های علمی می باشد که برای گروه سنی کودکان و نوجوانان آموزنده ومفید می باشد. در این کتاب سوال های متداولی پرسیده می شود که نویسنده پاسخ علمی این سوالات را برای مخاطبین نوجوان و کودکان کنجکاو شرح می دهد. از قبیل: چرا وقتی برنامه ی تلویزیون قطع می شود روی صفحه آن برف می بارد؟ پیش از اختراع ساعت مردم چگونه قرار می گذاشتند؟ چرا بزمچه ها و مارمولک ها آفتاب زده نمی شوند؟ چرا پیاز اشک ما را در می آورد؟ چرا پرندگان مهاجر پس از کوچ به جنوب دوباره به شمال برمی گردند؟ و...


 

*شماره نشست: 438            *شهرستان:  فسا             *کتابخانه:  شهید جاویدی           *ماه برگزاری: تیر ماه 95

*کتاب: سخنوران نامی معاصر ایران جلد13      * نویسنده: محمدباقر برقعی    * معرفی‌کننده: شمشاد دشتدار    

* ناشر:انتشارات دارالعلم      * سال نشر:1391           *موضوع: شاعران ایرانی-قرن 14-سرگذشتنامه(ادبیات)

متن معرفی:                                                بسم الله الرحمان الرحیم                                                                                                                                                   

در این کتاب زندگی نامه و برخی از اشعار شاعران معاصر کشور در 756 صفحه گردآوری شده است. این کتاب که جلد 13 می باشد تعداد724 شاعر را معرفی و اشعار آنان را در این کتاب آورده شده است. که برخی از شاعران به تعداد 12 نفر اهل شهرستان فسا از توابع استان فارس می باشد از قبیل: غلامحسین موسی زاده، نبی الله بردبار، محمدکریم توفیق زاده، احمد توکلی، علی اصغر قبادی، حاج میرزا حسن حسینی ملقب به حکیم باشی مولف کتاب فارسنامه ناصری، حمیدرضا عبداللهی صدرآبادی، جواد دارینی، شمشاد دشتدار، محمدرضا زارعی، زهره بردبار، جواد جعفری.   

 

*شماره نشست: 438              *شهرستان:  فسا             *کتابخانه:  شهید جاویدی             *ماه برگزاری: تیر ماه 95

*کتاب: سمفونی مردگان         * نویسنده: عباس معروفی    * معرفی‌کننده: محمدحسن کافی

* ناشر: زریاب       * سال نشر:1390         *موضوع: داستانهای فارسی قرن14(ادبیات)

متن معرفی:                                                بسم الله الرحمن الرحیم  

این کتاب، داستان یک حادثه را از منظر چند ناظر روایت می‌کند. شخصیت اصلی داستان شاعر جوانی است که گرفتار خشم پدر سنتی خود می‌شود. معروفی در این کتاب دردسرهای یک روشنفکر سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۳۰ را از منظر دید چند شخصیت مختلف داستان روایت می‌کند. ۱. اورهان، پسر کوچک خانواده و وارث تفکرات سنتی پدر نماینده نسل جدید قدیم اندیش ۲. آیدا، دختر خانواده، نماینده احساسات جامعه ۳. پدر، نماینده عوام تحت تاثیر مذهب ۴. بیوه همسایه روبرو، نماینده روشنفکران ۵. صاحب کارگاه چوب بری، نماینده روشن فکران محافظه کار ۶. آیدین یا سوجی، پسر خانواده، شاعر و نماینده نسل جوان درگیر در تناقضات.

در این کتاب، ساعت آقای درستکار بیش از سی سال است که از کار افتاده؛ در ساعت پنج و نیم بعد از ظهر تیرماه سال ۱۳۲۵. ساعت سر در کلیسا سال‌ها پیش از کار افتاده بود و ساعت اورهان را مردی با خود برده است؛ اما زمان همچنان می‌گردد.

 

 

*شماره نشست: 438            *شهرستان:  فسا            *کتابخانه:  شهید جاویدی             *ماه برگزاری: تیر ماه95

*کتاب: واپسین شطحیات         * نویسنده: فریدریش نیچه       * معرفی‌کننده: ابراهیم شرفی

*ناشر:انتشارات جامی       * سال نشر:1382          *موضوع: فیلسوفان آلمانی -فلسفه

متن معرفی:                                                بسم الله الرحمن الرحیم  

 

کتاب واپسین شطحیات نیچه نقد و تفسیر فریدریش نیچه و فیلسوفان آلمانی قرن 19 م. که آقای حامد فولادوند آن را ترجمه و گردآوری نموده است. در این کتاب به موضوعات کسوف معنوی راد مرد غرب، معمای کسوف معنوی، تشخیص پزشکان، دیدگاه پژوهشگران معاصر، دیدگاه نیچه در مورد جنون، دیدگاه میشل فوکووژیل دلوز، فرضیه ی دیوانگی عرفانی نیچه، واپسین نوشته ی نیچه، تصاویر خانوادگی و انقلاب وارث مسیحیت پرداخته شده است.

   

*شماره نشست: 438           *شهرستان:  فسا             *کتابخانه:  شهید جاویدی             *ماه برگزاری: تیر ماه 95

*کتاب: خشت اول مسئولیت: پرورش مسئولیت پذیری در کودکان      * نویسنده: ابوالفضل ابراهیمی

  *معرفی‌کننده: مسعود رحیم پور(مسئول کتابخانه)     *ناشر:موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، معاونت تربیتی و فرهنگی   *سال نشر:1394 *موضوع: مسئولیت کودکان(علوم کاربردی)

متن معرفی:                                                بسم الله الرحمن الرحیم  

کتاب خشت اول مسئولیت: پرورش مسئولیت پذیری در کودکان، آموزش مسئولیت پذیری به کودکان شامل کمک به راه یافتن راه هایی برای به دست آوردن احساس لیاقت و شایستگی و نیز دانستن راه درست و عمل به آن است. آموزش مسئول بودن به معنای تقویت احساس گناه نیست.کودکانی که با احساس مسئولیت به وظایف خود عمل می کنند، این کار را در جهت تأیید خویش و بالا بردن عزت نفس و احترام متقابل انجام می دهند.این کتاب در سه بخش:1-والدین و مسئولیت پذیری به کودکان چه نقش هایی را می توانند ایفا کنند؟ 2-چگونه مسئولیت پذیری در کودکان شکل می گیرد؟ 3-مسئولیت و کارهای روز مره ی زندگی به نگارش درآمده است.آموزش مسئولیت پذیری به جوی ویژه در خانه و مدرسه نیاز دارد که رشد آن در متن خانواده و روابط اجتماعی و تعاملاتی که فرد با آنها روبه رو می شود، امکان می یابد.


  • کتابخانه شهید جاویدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی